Covid Önlemleri
• Tüm tesise gelen misafirlerimizin ateşleri Termal kamera ile ölçülür ve kayıtları
• alınır.
• Gelen misafirlerimizin valizleri UVL cihazları ile dezenfekte edilmektedir.
• Resepsiyon ve Misafir İlişkileri deskine sosyal mesafe çizgileri çizilmiştir.
• Lobi girişinde ayaklı alkol bazlı el antiseptiği/dezenfektan konumlandırılmıştır.
• Otel misafirleri, otel içinde uyması gereken kurallar misafire yazılı olarak aktarılmaktadır. Ayrıca bu kurallar, genel alanlarda görsel olarak (Sosyal mesafe görselleri vb) konumlandırılmıştır.
• Resepsiyon deksinde maksimum misafir kabul etme sayısı “2” olarak belirlenmiştir.
• Otele giriş işlemleri esnasında alınacak tüm aksiyonlara dair ilgili bölüm personelleri eğitimlerini almış ve bu eğitimler kayıt altına alınmıştır.
• Misafirlerin ödemelerini temassız kredi/banka kartlarıyla yapmaları konusunda yönlendirme yapılıyor olup, temassız kredi kartı ödemesi alt yapısı geçtiğimiz senelerde olduğu gibi devam etmektedir.
• Misafirlerin check-in sırasında kullandığı kalem, check-out sırasında resepsiyona teslim etmiş oldukları oda ve havlu kartları, dezenfekte işleminde geçirilerek, bir sonraki misafirin kullanımına hazır hale getirilip, bu işlemin kayıtları tutulmaktadır.
• Sezon boyunca, tüm çalışanlarımızın sağlık, hijyen ve güvenlik koşulları öngörülerek yeterli sayıda maske, eldiven, siperlik ve koruyucu gözlük bulundurulmakta ve işletme içi dağılımı “Housekeeping” departmanı tarafından yapılmaktadır.
• Koruyucu ekipmanlar ile ilgili eğitimler, İSG uzmanımız tarafından verilmiş, kayıtları tutulmuştur.
• Çalışanlarımıza, iş başı öncesi Covid-19 ile ilgili detaylı eğitimler verilmiş, kayıtları tutulmuştur. Olası mevzuat ve benzeri değişikler olması durumda güncellenen verilerle eğitimlerin yapılması planlanmıştır.
• Odalarda bulunan, misafirlerin sıklıkla temas ettiği, su ısıtıcı,elektrik prizleri telefonlar, televizyon kumandası, kapı kolları vb… yerler dezenfekte edilir. Pandemi sürecinde oda temizliğinde kullanılan tüm ürünler mikroorganizmalar üzerinde etkili ve öldürme etkisi olan kimyasallardır. Bu yüzeyler için gerçekleştirilen dezenfeksiyon işlemleri kayıt altına alınarak muhafaza edilir. Oda bir sonraki misafire teslim edilmeden önce kontrolü yapılır.
• Misafir odalarında kullanılan buklet malzemeleri tek kullanımlıktır, her misafir için özel kullanılır bitmeyen malzemeler imha edilir.
• Odalara konulan kalemler de imha edilir .
• Bilgilendirme dokümanları dezenfekte edilecek şekilde pleksiglas ile kaplanır.
• Magazin dergileri v.b odalara koyulmaz
• Çay set-up larında ahşap tek kullanımlık karıştırıcı kullanılır.
• Odalarda bulunan fincan ve bardaklar F&B tarafından yüksek sıcaklıklarda yıkanır poşetli olarak F&B çalışanları tarafından değiştirilir.
• Kullanılmayan tüm set-up malzemeleri , bir sonraki misafir için tekrar kullanılmaz imha edilir.
• Tüm misafir odalarında gerçekleştirilen temizlik ve dezenfeksiyon işlemleri temizliği sağlayan kat çalışanı tarafından günlük olarak kayıt altına alınır ve odaların uygunluğu ( okey ) kat şefleri tarafından kontrol edilir, kayıtlar muhafaza edilir ve sadece temizlik onayı verilen odalar misafirin kullanımına serbest bırakılır.
• Temizlik sırasında, misafir odalarında tek kullanımlık bezler kullanılır, odadan odaya ve yıkama sırasındaki bulaşma riskleri engellenmiş olur.
• Misafir odalarındaki havalandırma sisteminin çalışması, günlük olarak kat görevlileri tarafından kontrol edilir ve kayıt altına alınır.
• Misafir odalarında camlar belli oranda açılarak doğal havalandırma imkanı sağlanmaktadır. Temizlik öncesinde de odaların camları açılıp diğer odalar temizlenirken sıra ile en az 30 dakika bekletilmesi sağlanır.
• İşletmemizde, tüm gıda üretim mutfakları için hazırlanmış olan temizlik planları mevcuttur.
• Tüm mutfak ve gıda alanları hazırlanan bu planlara uygun
• olarak temizlenir ve dezenfekte edilir. Gerçekleştirilen temizlik ve dezenfeksiyon işlemleri uygulayıcılar tarafından kayıt altına alınır ve günlük olarak bölüm sorumlusu tarafından kontrolü sağlanır.
• Mutfak alanlarındaki uygulamaların etkinliği haftalık olarak “Otel Hijyen Sorumlusu” tarafından denetlenerek uygunluğu kontrol edilir. Uygunluk kontrolünde basit tip temizlik kitleri kullanılır ya da aylık olarak mutfak alanlarından alınan sürüntü örnekleri ile doğrulamalar laboratuvar analizleri ile gerçekleştirilir.
• Temizlik işlemlerinin uygun olmaması halinde alınacak önlemler, aksiyonlar ve gerçekleştirilecek düzeltici faaliyetler tanımlanmıştır.
• İşletmemizde uygulanmakta olan Gıda Güvenliği Sistemi uygun tedarikçi seçiminden başlayarak ürünün imhası ve misafir şikayetlerini de kapsayacak şekilde planlanmış ve tüm işlem basamakları kontrol edilmekte ve uygunluğu doğrulanmaktadır.
• Misafirin ortak kullandığı tüm alanlarda ( Restoran, A’la Carte Restoranlar, Snack Restoran, barlar, pasta sunum alanlarında ) sosyal mesafe kuralına uyum sağlanması için bilgilendirmeleri gerekli işaretlemeler yolu ile yapılmış uyarı levhaları ile hatırlatma sağlanmıştır, Bu şekilde 1,5 m sosyal mesafe kuralı uygulanır. Uygulamaların etkinliği kontrol edilmekte ve gerekli uyarılar yapılmaktadır .
• Tüm yiyecek içecek ünitelerinde masa aralarında en az 1,5 m aralık bırakılmıştır.
• Masa çevresinde sandalye araları 60 cm olarak düzenlenmiştir.
• Servis ve sunum alanlarında çalışan maske kullanmak zorundadır.
• Restoran girişlerinde sosyal mesafe kuralına uyularak giriş yapılır büfelerde yakın temasın önlenmesi için kurala uygun bekleme yaptırılır.
• Misafir sayısına bağlı olarak gerekirse rezervasyonlu ya da belirlenmiş saat aralıklarında hizmet verilir.
• İşletmemizdeki gıda tüketimi yapılan tüm noktalarda; Ana Restoran, A’la Carte Restoranlar, Snak Restoran, barlar, pasta sunum alanlarında hazırlanmış olan temizlik planlarına uygun, günlük olarak temizlenip dezenfekte edilir, bu işlemler stewarding bölümü sorumluluğunda gerçekleştirilir. Temizlik işlemleri kayıtları uygulayıcılar tarafından hazırlanır ve Otel Hijyen Sorumlusu tarafından
• denetlenerek kontrol edilir.
• Ana Restoran, A’la Carte Restoranlar, Snak Restoran, barlar, pasta sunum alanlarında kullanılan tüm el aletlerinin kullanım öncesinde ve sonrasında dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır. Sunum ve servis alanlarında bulunan tüm ekipmanların temizlik ve dezenfeksiyon periyotları temizlik planlarında belirlenmiş ve uygulamalar kayıt altına alınmaktadır.
• Ortak kullanımda olan mobil makineler ( çay/kahve makinesi, sebil, içecek makinesi ve benzeri cihazlar ) sadece sorumlu çalışanın verebileceği alanlara çekilmiş ve çalışanlarımız tarafından verilmesi sağlanmaktadır.
• Servis masalarına zorunlu hallerde konulan tek kullanımlık olmayan ürünler her servis sonrasında dezenfekte edilir, masalara gereksiz malzeme konulmaz.
• Masa üstüne konan servis malzemeleri tek kullanımlık ya da olabildiğince küçük malzemeden planlanmış olup her misafir kullanımından sonra yıkanır ya da değiştirilir, masa üzerinde bir sonraki misafir için hiç malzeme
• kalmaz.
• İşletmemizde, servis ve sunumda kullanılan tuz, karabiber, şeker, kürdan v.b malzemeler kapalı ambalajlı olarak temin edilir.
• Açık büfe uygulaması tüm noktalarda “Mutfak Görevlisi” tarafından verilir.
• Tüm restoran ve bar girişlerine el dezenfektanı konulmuştur.
• Havuz suyundaki klor seviyesi açık havuzlarda 1-3 ppm ve kapalı havuzlarda 1 - 1,5 ppm arasında tutulmakta ve günde 3 kez kayıt altına alınmaktadır.
• Havuzların dezenfeksiyon koşullarının uygunluğu uzman havuz firması tarafında aylık olarak sonuçlar ölçülerek doğrulanır. Ayrıca Sağlık Bakanlığı onaylı firmalar tarafından numune alınarak laboratuvar analizleri ile doğrulanır.
• İşletmemizdeki tüm havuz bölgeleri ve plajlar hazırlanmış olan temizlik planlarına uygun olarak olarak temizlenmekte ve bu işlemler Genel alan temizlik şefliği bölümü sorumluluğunda gerçekleştirilmektedir. Tuvaletler, duş ve soyunma kabinleri temizlik planlarında belirlenen düzenli aralıklarla temizlenerek dezenfekte edilir ve işlemler uygulayıcılar tarafından kayıt altına alınmaktadır. Ayrıca tüm genel alan tuvalet kapıları, elle teması önlemek için açık bırakılmıştır.
• Shang Du SPA alanında; Hamam, Sauna, Buhar odası için misafir kullanım süresi en çok 30 dakika ile sınırlandırılmış, kullanım sonrasında en az 15 dakika alanın temizlenmesi ve dezenfekte edilmesi sağlanır. Bu işlem sonrasında yeni misafirin kullanımına serbest bırakılır. Bu uygulamanın kontrolü SPA alanındaki giriş kayıtlarından izlenir .
• Fitness Salonu & SPA alanlarında sosyal mesafenin korunması ve kullanım yoğunluğu oluşmaması için gerekli önlemler alınmıştır. Fitness Salonu alanımızı aynı alanda kullanabilecek kişi sayısı belirlenmiş ve girişte yazılı hale getirilmiştir. (4 kişi)
• Animasyon programları kaynaklı bulaşmaların önlenmesi için sosyal mesafe kurallarına uyulur ve kapasite uyarısı yapılır. Sosyal mesafenin korunmasının mümkün olmadığı spor aktiviteleri iptal edilmiştir. Çocuk kulübü kapalı tutulur ve hizmet vermez.
• Fitness ve spor okulu rezervasyon sistemi ile çalışmaya başlamıştır. Tüm aktiviteler için maksimum kişi sayısı “8” kişi olarak belirlenmiştir. (Yoga, platez …vb)
• Fitness Salonu & SPA alanlarını kullanan misafirler ve kullandığı alanlar girişte kayıt altına alınmaktadır.
• Fitness ve SPA alanlarında girişlerinde el dezenfeksiyon aparatları mevcuttur.
• Fitness ve SPA alanlarında yeterli ve etkili havalandırma taze hava kullanılan merkezi havalandırma sistemleri ile gerçekleştirilir.
• Masaj odalarında ve tüm SPA alanlarında tek kullanımlık ürünler kullanılır ( masaj yatak örtüsü, kese, terlik , duş jeli v.b )
Ücretsiz Olanaklar
Güvenli Turizm Sertifikası
Dezenfekte Edilmiş Oda ve Genel Alanlar
HES Kodu Zorunluluğu
Hijyen Eğitimli Personel
On-line Giriş İşlemleri
On-line Misafir İlişkileri Hizmetleri
Otele Girişte Ateş Ölçümü
Sosyal Mesafeli Plaj ve/veya Havuz
Sosyal Mesafeli Restoran
Tek Kullanımlık Hijyen Seti