Koronavirüs (Covid-19) Küresel Salgını Hakkında Bilgilendirme


Değerli Misafirlerimiz;

50 yılı aşkın sektör tecrübesi, kalite ve güvenilirlikten ödün vermeyen hizmet anlayışıyla alanının öncülerinden olan Setur olarak bizler, bu istisnai dönemde siz kıymetli misafirlerimiz için tüm imkanlarımızla çalışmaya devam ediyoruz.

Hem ülkemiz hem de sektörümüz özelinde yaşanan belirsizlik, siz değerli misafirlerimize hizmet vermemize engel olmadığı gibi, gelecek güzel zamanlara olan inancımız da bu süreçte çalışmalarımıza ilham verdi.

Setur olarak bugüne kadar olduğu gibi, bu olağanüstü dönemde de T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği)’nin aldığı ve alacağı kararları takip ederek, tedarikçilerimizle sürekli iletişimde kalarak siz değerli misafirlerimizin ihtiyaçlarına çözüm bulabilmek için yoğun çaba sarf etmekteyiz.

Bu zor günleri hep birlikte atlatıyoruz. Bu yüzden diyoruz ki; yeni bir tatil planlamanın heyecanını yaşadığımız bu günlerde, ülkemizin ve dünyanın en güzel köşelerini keşfetmek, dinlenmek, eğlenmek, huzur bulmak için tatile #YineGideceğiz.

Çalışanlarımızın, ailelerinin ve siz değerli misafirlerimizin sağlığı için gereken tüm hijyen önlemleri alınmış olarak İstanbul’da Suadiye ve Nişantaşı, Ankara ve İzmir şubelerimizin kapılarını tekrar aralayarak, sizlerden gelen tüm istek ve talepleri karşılamaya devam ediyoruz. Bu süreçte tüm seyahat planlamalarınız için bizlere 444 0 738 numaralı Çağrı Merkezi’mizden ulaşabilirsiniz.

Siz değerli misafirlerimizden sıkça gelen soruları yanıtlamak, gelecek tatilleriniz için yol haritası oluşturmak adına hazırladığımız rehberimize göz atmanızı rica ediyoruz.

Sağlıklı günlerde yeniden görüşmek dileğiyle,

Setur Servis Turistik A.Ş.

Seyahat Kısıtlamaları ve HES Kodu İle İlgili;

  • 1 Haziran 2020 itibari ile şehirler arası seyahat yasağı kaldırılmıştır. Uçak, otobüs ve tren gibi toplu taşıma araçları ile iç hat seyahatler için, Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen "Hayat Eve Sığar" projesi kapsamında kişiye özel üretilen "Hayat Eve Sığar (HES)" kodu alınması gerekmektedir. HES kodu, yolcu tarafından HES mobil uygulaması, E-devlet veya SMS yoluyla temin edilebilir. Biletleme işlemi HES kodu ile yapılmaktadır.

  • 0-18 yaş arasındaki yolcular yanlarında velileri ile seyahat edebilmektedir. Bu yolcular için seyahat izni gerekmemekle birlikte 2-18 yaş aralığındaki yolcular için yine HES kodu alınması gerekmektedir.

  • 65 yaş ve üstü yolcular için ise “Seyahat İzin Belgesi” alınması gerekmektedir. Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet, İçişleri Bakanlığı, e-başvuru sistemi ve Alo 199 Vefa Destek Hattı üzerinden yapılabilmektedir.

  • HES kodu süresiz alınabilir ancak süreli alırken seyahat tarihinizin 15 gün sonrasını kapsayacak şekilde bir süre talep ettiğinize emin olun. (Örnek : Satın alacağınız biletin üzerindeki son uçuş tarihiniz 10 Ağustos ise HES kodunuzu 25 Ağustos'u kapsayacak şekilde talep ediniz.).

HES Kodu Almak İçin;

  • Hayat Eve Sığar mobil uygulaması üzerinden “HES Kodu İşlemleri” bölümüne girilir, “HES Kodu Oluştur” butonuna tıklanır. Kod kullanım süresi seçilir ve kod oluşturulur.

  • HES yazıp aralarında boşluk bırakılarak sırasıyla; T.C.Kimlik Numarası, T.C.Kimlik Seri Numarasının Son 4 Hanesi ve Paylaşım Süresi(gün sayısı olarak) yazılır ve 2023’e SMS olarak gönderilir. Türk Vatandaşıysanız T.C. kimlik numarası, Türk vatandaşı değilseniz pasaport numarası bilgilerini doğru girdiğinizden emin olunuz.

  • E-Devlet adresi üzerinden alınabilir.

Güncel uygulamalar için aşağıdaki linkleri ziyaret edebilirsiniz:

Sıkça Sorulan Sorular

Seyahat İptal Güvencesi ile ne zamana kadar cezasız iptal hakkım mevcuttur?
Seyahat İptal Güvencesi ile rezervasyonunuzu 72 saat kalana kadar koşulsuz iptal edebilir, konaklama tutarının %100’ünün iadesini alabilirsiniz.
Uygulamalar otellerin iptal koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Rezervasyonunuz için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Seyahat İptal Güvencesi ile yapılan rezervasyonlarda otele giriş gününden 72 saat öncesine kadar rezervasyonunuzu koşulsuz iptal edebilir ve İptal güvence tutarınızın dışında kalan ödediğiniz ücretin %100 iadesini alabilirsiniz.
Evet, bu durumda rezervasyonunuzu erteleyebilirsiniz.
Tarih değişikliklerinde fiyat farkı olamayacak alternatifler oteller tarafından sunulabilir. Ancak farklı tarihlerde bir rezervasyon talep edildiğinde fiyat farkı çıkabilir. Rezervasyonunuz özelinde bilgi almak için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.
Rezervasyonunuz özelinde otelin açılış tarihi ile ilgili bilgi almak için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.
İadesi onaylanan rezervasyonların iade süresi ödemenin yapıldığı bankaya bağlı olarak en fazla 7 iş günü içerisinde yapılmaktadır. Nakit ödemeler misafirimizin belirteceği banka hesap numarasına havale/eft yapılır. Kredi kartı ödemelerinin iadesi aynı karta yapılmaktadır. Taksitli yapılan kredi kartı iadeleri ise banka prosedürleri doğrultusunda kart ekstrelerine yansıtılmaktadır.
444 0 738 no’ lu Çağrı Merkezimizden hafta içi 09:00 – 24:00, Cumartesi 10:00 – 24:00, Pazar 11:00-24:00 arası telefon ile veya tursatis@setur.com.tr mail adresimizden bize ulaşabilirsiniz.
Rezervasyonunuzun güncel durumu için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Uygulamalar otellerin iptal koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Rezervasyonunuz için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Turizm ve Kültür Bakanlığı ve ilgili kurumlar tarafından belirlenecek kurallar çerçevesinde otellerin, güvenli sosyal mesafe, açık – kapalı alan dezenfeksiyonu, izole oda ve yemekler ve sair hususlarda aldıkları önlemler tarafımıza bildirildiğinde misafirlerimiz için gerekli bilgilendirmeler setur.com.tr’de yayınlanacaktır.
Seyahat İptal Güvencesi ile 72 saate kadar cezasız iptal ettirebileceğiz ürünler için en avantajlı fiyatlardan faydalanarak rezervasyon yaptırabilirsiniz.
Otel, uçak ve transfer aynı rezervasyon kodu altındaysa her ürüne ait iptal ve iade koşulları gözetilerek iptal talebi işleme alınacaktır. Fakat; uçak bileti veya araç kiralama işlemi ayrıca yapıldıysa iptal süreçleri ayrıca talep edilmelidir.
Yurt dışı otel rezervasyonumu cezasız ne zamana kadar iptal etme hakkım mevcuttur?
Uygulamalar otellerin iptal koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Rezervasyonunuz için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Rezervasyonunuzun güncel durumu için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Misafirlerimizin tarih değişiklik talepleri tedarikçiler tarafından her rezervasyon özelinde değerlendirilmektedir. Erteleme yapılacak tarihte herhangi bir ücret farkı oluşuyorsa misafirlerimizden onay alınarak değişiklik işlemi gerçekleştirilmektedir.
Nakit ödemeler misafirimizin belirteceği banka hesap numarasına havele/eft yapılır. Kredi kartı ödemelerinin iadesi aynı karta iade yapılır. Taksitli yapılan kredi kartı iadeleri ise banka prosedürlerine göre banka tarafından kart ekstrelerine yansıtılmaktadır.
Rezervasyonunuzun güncel durumu için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Uygulamalar tedarikçi iptal koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Rezervasyonunuz için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
İadeler satın alma işleminin yapıldığı günün kuru baz alınarak gerçekleştirilir.
Tur programımda Yeni Koronavirus (Covid-19) sebebiyle bir değişiklik oldu mu?
Rezervasyonunuzun güncel durumu için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Evet, rezervasyonunuzu aynı tur olmak kaydı ile ileri bir tarihe fiyat farksız değiştirebilirsiniz.
Nakit ödemeler misafirimizin belirteceği banka hesap numarasına havale/eft yapılır. Kredi kartı ödemelerinin iadesi aynı karta yapılmaktadır. Taksitli yapılan kredi kartı iadeleri ise banka prosedürleri doğrultusunda kart ekstrelerine yansıtılmaktadır.
Tur programımda Yeni Koronavirus (Covid-19) sebebiyle bir değişiklik oldu mu?
Rezervasyonunuzun güncel durumu ile ilgili 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Uygulamalar tedarikçilerimizin koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Rezervasyonunuz için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
İadesi onaylanan rezervasyonlarda nakit ödemelerin iadesi misafirimizin belirteceği banka hesap numarasına havale/eft yapılır. Kredi kartı ödemelerinin iadesi aynı karta yapılmaktadır. Taksitli yapılan kredi kartı iadeleri ise banka prosedürleri doğrultusunda kart ekstrelerine yansıtılmaktadır.
Konsoloslukların protokolleri gereği vize başvuru ücreti geri ödemesizdir. Bu nedenle konsolosluklar vize ücretlerinin iadelerini yapmamaktadır.
Tur programı iptal edildiyse o turun ekstra tur ücretleri kesintisiz iade edilmektedir.
İadeler satın alma işleminin yapıldığı günün kuru baz alınarak gerçekleştirilir.
Uçak bileti için seyahat izni gerekiyor mu; nasıl almalıyım?
Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen "Hayat Eve Sığar" projesi kapsamında, yolcuların iç hat uçuşlarına kabulü, kişiye özel üretilen "Hayat Eve Sığar (HES)" kodu ile sağlanacaktır. HES kodu; yolcu tarafından HES mobil uygulaması, E-devlet veya SMS yoluyla temin edilen 10 ya da 12 haneli kodu ifade etmektedir. Bilet talebinizle birlikte iç hat uçuşlar için kimlikte dış hat uçuşlar için geçerli pasaportunuzda yazdığı şekliyle adınızı – soyadınızı, açık doğum tarihinizi, HES kodunuzu, geçerli cep telefonu numaranızı ve TC kimlik numaranızı(yabancı yolcular pasaport no) acentedeki yetkili kişiyle paylaşmanız gerekmektedir. Bu bilgiler olmadan biletleme işlemi yapılamayacaktır.
65 yaş üstü yolcular, Seyahat İzin Belgesi başvurularını e-Devlet, İçişleri Bakanlığı, e-başvuru sistemi ve Alo 199 Vefa Destek Hattı üzerinden yapabilmektedir.
HES kodu süresiz alınabilir ancak süreli alırken seyahat tarihinizin 15 gün sonrasını kapsayacak şekilde bir süre talep ettiğinize emin olun. (Örnek : Satın alacağınız biletin üzerindeki son uçuş tarihiniz 10 Ağustos ise HES kodunuzu 25 Ağustos'u kapsayacak şekilde talep ediniz.)
Biletleme esnasındaki HES kodu sorgulamasında ya da havalimanında yapılacak kontrollerde ,uçuşa elverişli olmadığı tespit edilen yolcular uçuşa kabul edilmeyecektir.
Seyahatlerde kontroller, ilgili ulaşım firması tarafından sağlanacak ve buna göre tedbir alınacaktır. Sonradan bir yolcuya eğer virüs bulaştığı tespit edilirse, yolculuk esnasında temas ettiği kişilerin takibi yapılacaktır.
Havalimanlarında ateş ölçümü, sosyal mesafe korunması, el bagajı dahil tüm bagajların uçağa kabul edilmemesi gibi uygulamalar olacağını göz önünde bulundurarak standard zamanlardan daha erken saatlerde havalimanında bulunmanız önemlidir.
Yolcular maske takarak terminal binasına giriş yapabilecekler. Yolcuların yanında birden çok maske bulundurmasını tavsiye ediyoruz.
Uçuşa 24 saat kala sistem tüm yolcular için HES kodlarının güncelliği ve statü kontrollerini yapacaktır. Statüsü uçuşa elverişsize dönen yolculara havayolu tarafından bilgilendirme SMS’i gönderilerek uçuşa kabul edilmeyecekleri bildirilecektir.
Check-in esnasında bir şekilde APIS bilgisi (TCKN/PASAPORT no vb bilgiler) değiştirilirse yeni girilen TCKN için tekrar HES kodu girilmesi gerekecektir. Girilen TCKN ve HES kodu eşleştirilecek ve sağlık bakanlığından statüsü sorgulanacaktır.
Statü uçuşa elverişli ise check-in e izin verilecektir. Statü uygun değilse veya eşleşme olmazsa alandaki kolluk kuvvetine bilgi verilecektir. Burada istisnayi olarak bu uygulamanın başladığı 18 Mayıs tarihine kadar satılmış olan biletlerde HES kodu bulunmayacaktır. Bu biletlerin sahiplerinden check-in esnasında HES kodu alması talep edilebilecektir.
Boarding öncesi uçuşa 60 dakika kala her uçuşun yolcu listesi için topluca sağlık bakanlığı sisteminden statü kontrolleri yapılacaktır.
Statüsü uygun olmayan yolcular checkin işlemlerini tamamlamış olsalar dahi uçuşa alınmayacaklardır. Yolcuya gerekli bilgilendirme yapılarak kolluk kuvvetine bilgi verilecektir.

Uygulamalar ilerleyişe göre anlık değişiklik gösterebilmektedir. Seyahatiniz öncesinde bir konuda kararsız kaldığınızda bilgiyi havayolu çağrı merkezi ve web sitelerinden teyid edebilirsiniz.
Havayollarının uçuş planları şartlara göre anlık revize olabilmektedir. Bir havayolunun uçuş planı hakkında bilgi almak için bizlere bilet@setur.com.tr adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.
Ülkemizde en sık kullanılan 3 havayolunun güncel bilgilerinin bulunduğu linkler :
https://www.turkishairlines.com/tr-int/duyurular/coronavirus-salgini/iptal-seferler/
https://www.flypgs.com/basin-odasi/duyurular/duyuru-detay
https://www.sunexpress.com/tr/koronavirus/
İade/ değişiklik hakları havayollarına göre değişiklik göstermektedir. Satın almış olduğunuz biletiniz ile ilgili haklarınızı öğrenmek için bilet numaranız ile bilet@setur.com.tr adresi üzerinden bize talep ve sorularınızı iletebilirsiniz.
Uygulama şartları havayoluna ve biletinizin üzerindeki uçuş detaylarına göre değişiklik gösterdiği için uçuşunuzun bulunduğu bilet numaranız ile bilet@setur.com.tr adresi üzerinden bize talep ve sorularınızı iletebilirsiniz.
Uygulama şartları havayoluna ve biletinizin üzerindeki uçuş detaylarına göre değişiklik gösterdiği için uçuşunuzun bulunduğu bilet numaranız ile bilet@setur.com.tr adresi üzerinden bize talep ve sorularınızı iletebilirsiniz.
Uygulama şartları havayoluna ve biletinizin üzerindeki uçuş detaylarına göre değişiklik gösterdiği için uçuşunuzun bulunduğu bilet numaranız ile bilet@setur.com.tr adresi üzerinden bize talep ve sorularınızı iletebilirsiniz.
Talebinizi 0216 554 37 00 ya da bilet@setur.com.tr üzerinden bizlere iletebilirsiniz.
İleri tarihli uçuş şartları havayollarına göre değişiklik göstermektedir. Talebinizi 0216 554 37 00 ya da bilet@setur.com.tr üzerinden bizlere iletebilirsiniz.
İade hakları havayollarına göre değişiklik göstermektedir.
Aşağıdaki linklerden havayolu firmalarının iptal/değişiklik koşullarını bulabilirsiniz.
Türk Hava Yolları
Pegasus
Sun Express
Onurair
İptal edilen uçuşunuzun iadesi için bilet numaranız ile bilet@setur.com.tr adresi üzerinden talep ve sorularınızı bize iletebilirsiniz.
Banka kuralları gereğince biletinizi satın aldığınız bankanın çağrı merkezi üzerinden seyahat hattına ulaşarak ilgili seyahat programının kuralları dahilinde iptal talebinizi iletebilirsiniz.
Turun iptal olma ihtimali var mı?
Rezervasyonunuzun güncel durumu için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Rezervasyonlar ileri tarihe alınabilir. Ancak belirlenecek tarihe göre fiyat farkı oluşabilmektedir. Rezervasyonunuz için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Rezervasyonunuzun güncel durumu için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Nakit ödemeler misafirimizin belirteceği banka hesap numarasına havale/eft yapılır. Kredi kartı ödemelerinin iadesi aynı karta yapılmaktadır. Taksitli yapılan kredi kartı iadeleri ise banka prosedürleri doğrultusunda kart ekstrelerine yansıtılmaktadır.
Konsoloslukların protokolleri gereği vize başvuru ücreti geri ödemesizdir. Bu nedenle konsolosluklar vize ücretlerinin iadelerini yapmamaktadır.
Seyahat Sağlık ve Seyahat İptal Sigortası bedeli iade edilmemektedir.
İadeler satın alma işleminin yapıldığı günün kuru baz alınarak gerçekleştirilir.
Vize için yeni başvuruda bulunmak istiyorum, ne yapmam lazım?
Yeni Koronavirus (Covid-19) salgını sebebiyle şu an birçok ülke yeni vize başvurusu kabul etmemektedir. Durum global bir seviyede olması sebebiyle koşullar hızlı değişebilmektedir. Konuyla ilgili en güncel bilgiler için bireyselvize@setur.com.trmail adresinden bize ulaşabilirsiniz.
Almış olduğunuz geçerli vize sürelerinizde herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır.
Konuyla ilgili en güncel bilgiler için bireyselvize@setur.com.trmail adresinden bize ulaşabilirsiniz.
Vize işlemleriniz ile ilgili tüm sorularınızı bireyselvize@setur.com.tradresimize yönlendirebilirsiniz.
Rezervasyonumu fiyat farksız ileri tarihe erteleyebilir miyim?
Tarih değişimleri için bir ceza/kesinti uygulanmamaktadır, ancak; rezervasyon için yeni yapılacak tarihin fiyatları geçerli olacağından eski rezervasyon arasında fiyat farkı oluşabilir.
Sağlık çalışanlarımıza özel fiyatlar için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Rezervasyonunuzun için 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Rezervasyonunuzun iptalini 444 0 738’nolu Çağrı Merkezimizi arayarak yapabilirsiniz.
Bu dönemde araçlarımız ekstra dezenfekte sürecine tabi tutulmaktadır.
İadesi onaylanan rezervasyonların iade süresi ödemenin yapıldığı bankaya bağlı olarak 7 iş günü içerisinde yapılmaktadır. Nakit ödemeler misafirimizin belirteceği banka hesap numarasına havale/eft yapılır. Kredi kartı ödemelerinin iadesi aynı karta yapılmaktadır. Taksitli yapılan kredi kartı iadeleri ise banka prosedürleri doğrultusunda kart ekstrelerine yansıtılmaktadır.
Telefon

Çağrı Merkezi: 444 0 738

Ara
E-mail

Müşteri İlişkileri Mail: info@setur.com.tr

Mail Gönder